Online training maken: de strategische handleiding
Wil jij weten hoe jij een online training kan maken en verkopen? Dan is deze handleiding voor jou geschikt! We leggen je van A tot Z uit hoe jij succesvol jouw online training kan verkopen.
Lees meer
De waarheid over het resultaat van jouw website
Op de vraag aan een ondernemer of het resultaat oplevert, zorgt vaak voor dezelfde antwoorden. Ofwel, ze weten het niet. Ofwel, ze halen geen resultaten. Hoe krijg je grip op de resultaten vanuit je website?
Lees meer
Hoe kun je makkelijk Google reviews verzamelen?
Alles wat je nodig hebt om makkelijk Google reviews te verzamelen.
Lees verder
Vorige
Volgende

Recente blogberichten

De 7 sleutels van betrokkenheid

Een blog van Wolfgang Peppmeier 03-09-2020

De 7 sleutels van betrokkenheid
1 Besef dat klanten onze gemeenschappelijke vrienden zijn.
Klanten betalen immers de complete rekening. Beginnend bij onze lonen en ook alle andere kosten, zoals de huur en de inrichting.
2 Een bedrijf is geen speelplaats waar je vrijblijvend rond mag dolen.
Elk bedrijf heeft de maatschappelijke verplichting om winst te maken en daardoor de gemeenschap te dienen. Elk bedrijf moet zich zo gedragen dat het een toegevoegde waarde heeft voor de eigenaar, de klanten en de medewerkers. Het is de plicht van de eigenaar om dit duidelijk te maken aan zichzelf en de medewerkers.
3 Een bedrijf heeft een duidelijke visie en missie.
Alleen als een bedrijf een zin voor zijn bestaan heeft is het een zinvol bedrijf. Zinloze bedrijven voegen niets toe en staan zichzelf en anderen in de weg. Zingeving wordt verwoord in een duidelijk concept, namelijk in de salonfilosofie of bedrijfscultuur.
4 Laat medewerkers meedenken en geef hen meer verantwoording.
Maak niet alleen gebruik van de handjes maar ook van de hersenen van je team. Door medewerkers mee te laten denken, creëer je draagvlak en verantwoording, dus meer betrokkenheid.
5 Samen invloed uitoefenen door middel van minimaal vier tools.
De tools zijn: het salonhandboek, de actuele uurtjes, het logboek en de functioneringsgesprekken. Laat het salonhandboek bij voorkeur door de medewerkers schrijven. Door regelmatig ‘Actuele uurtjes’ (werkbesprekingen) te plannen maak je de dagelijkse gang van zaken transparanter en daardoor makkelijker. Door het logboek verbetert de communicatie onderling aanzienlijk. Tijdens de functioneringsgesprekken kun je één-op-één bijsturen.
6 Maak de economische processen duidelijk.
Zowel de eigenaar als ook het team hebben baat bij de actuele cijfers. Het moet te allen tijde duidelijk zijn hoe de zaak er economisch voor staat. Betrokkenheid kun je alleen maar bereiken door de feiten te noemen. Geruchten en gissen over hoe het ervoor staat, werken zeer negatief.
7 Communicatie.
Neem als eigenaar een duidelijk standpunt in. Communiceer de doelen en het concept en laat ook de grenzen zien. Door middel van functieomschrijvingen weet iedereen wat van hem of haar verwacht wordt. In het verlengde hiervan zorgen functioneringsgesprekken voor duidelijkheid. Geef opbouwende kritiek en spaar niet met complimenten. Zijn er twijfels bij jou of bij één van je medewerkers? Een loopbaancheck kan voor meer duidelijkheid zorgen.

Voor een goed fundament voor je onderneming Klik hier.https://jumpacademy.nl/2-daagse-online-training/

Hallo Wereld!

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aenean volutpat vitae ante id tincidunt. Aliquam ut mauris gravida, elementum dui in, congue justo. Phasellus placerat augue libero, et sollicitudin mi suscipit eu. Nulla ultrices nulla in nulla vestibulum aliquam. Donec eget ipsum ligula. In tristique orci sit amet lacus placerat, sed pulvinar justo euismod. Fusce convallis molestie aliquet. Nunc sit amet ante at magna aliquam volutpat vel vitae dolor. Nulla eget nisi lobortis, iaculis tellus a, porta massa. Etiam laoreet sem vitae lacus iaculis, facilisis vestibulum quam porttitor. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Donec molestie tincidunt urna, quis euismod tortor pharetra a. Ut aliquet arcu ut facilisis pretium. Vestibulum et sapien dolor.

Voorbeeld foto in een blogartikel

Pellentesque scelerisque sem vitae diam molestie, non vulputate justo eleifend. Proin sit amet finibus magna. Proin quis aliquam lectus, in tempor metus. Nam lacus ex, ultrices sit amet tellus ac, dignissim luctus mi. Quisque vestibulum ultrices felis, non tempus lectus pretium eu. Duis nulla velit, vestibulum ut diam eu, commodo eleifend turpis. Mauris enim mi, consequat nec nisl eu, ultrices sollicitudin lacus. Ut at nisi non odio tempor luctus a at tellus. Aliquam imperdiet lacus bibendum efficitur sodales. Pellentesque imperdiet vulputate metus nec sodales. Duis auctor sit amet dui at molestie. Pellentesque ut justo nibh.

Nullam pulvinar pulvinar turpis, eu venenatis erat finibus non. Maecenas sollicitudin, ex a dapibus semper, diam risus egestas quam, et blandit erat quam in est. Nullam felis ex, eleifend quis vehicula ut, molestie at est. Sed hendrerit purus ipsum, ut sodales dolor accumsan et. Sed condimentum enim a ex ullamcorper, nec ultrices tellus posuere. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Vivamus quis consectetur ex. Aenean ligula diam, feugiat vitae aliquet eget, dignissim eget odio.



Over mij

Vertel in het kort in een paar regels wat over jezelf. Probeer ook een connectie te maken naar deze blogberichten. Beschrijf wat jouw doel is en waarom je graag wilt dat bezoekers een blog van jouw lezen.

Populaire blogs
Categorieën

Cookie instellingen

Deze website maakt gebruik van functionele en analytische cookies, die noodzakelijk zijn om deze site zo goed mogelijk te laten functioneren. Hieronder kan je aangeven welke andere soorten cookies je wilt accepteren.

Privacybeleid | Sluiten
Instellingen